Praca zdalna za pomocą MS Teams

 

Usługa Microsoft Teams to oparte na czacie narzędzie do wspierania pracy grupowej. Umożliwia łatwe współdzielenie dokumentów pomiędzy członkami zespołu. Dostarcza nowoczesnych mechanizmów komunikacji: czat, połączenia audio/video, konwersacje.

Pozwala wspólnie zarządzać zadaniami.

Witrynę zespołu można założyć samodzielnie według instrukcji dostępnej tutaj.

W przypadku studentów i doktorantów korzystanie z usług Office 365 i Microsoft Teams wymaga zalogowania się kontem studenckiej poczty elektronicznej UJ, czyli loginem z domen:

  • @student.uj.edu.pl
  • @doctoral.uj.edu.pl

 

Często zadawane pytania

Dlaczego nie widzę modułu kalendarza?

Moduł kalendarza dostępny jest dla osób, które zmigrowały swoje konto pocztowe do chmury O365. Instrukcja migracji dostępna jest tutaj.

Z uwagi na bardzo duży wzrost wykorzystania usługi Teams na całym świecie, kalendarz może pojawić się z opóźnieniem nawet do kilkudziesięciu godzin. 

 

Co zrobić, gdy student nie ma poczty w domenie @student.uj.edu.pl lub @doctoral.uj.edu.pl?

Aby studenci mogli zostać dołączeni do zespołu, muszą posiadać konto w domenie uniwersyteckiej. Jeśli student nie posiada jeszcze takiego konta, musi zalogować się do USOSweb i uruchomić Aktywację poczty w zakładce Dla wszystkich. Aktywacja poczty studenckiej może trwać kilka godzin. Dopiero po tym czasie student uwidoczni się w aplikacji Teams i będzie mógł z niej skorzystać.

 

Materiały edukacyjne o aplikacji MS Teams

Przygotowaliśmy dla Państwa zestaw kursów i poradników, pomagających z rozpoczęciem i prowadzeniem działań w aplikacji MS Teams.