Procedury zarządzania tożsamością w Uniwersytecie Jagiellońskim na potrzeby udziału w Federacji PIONIER.Id
Konto upoważniające do logowania w usługach zewnętrznych jest indywidualnym kontem użytkownika systemów komputerowych UJ i podlega zasadom zawartym w regulaminach użytkowania usług IT w UJ. Konto użytkownika służy uwierzytelnieniu we wszystkich usługach wewnętrznych UJ i przy dostępie do eduroam.
Konto jest zakładane na następujących zasadach:
Pracownicy UJ
-
Konto, w stanie nieaktywnym, zakładane jest automatycznie na podstawie danych w systemie kadrowym UJ. Ważność konta wyznacza okres trwania umowy o pracę.
-
Aktywacji konta połączonej z uzyskaniem danych dostępowych do konta (pierwsze hasło) użytkownik może dokonać w jednym z trzech punktów:
· Dział Usług Informatycznych, Help Desk, ul. Straszewskiego 25, pok. 4a;
· Ośrodek Komputerowy Collegium Medicum UJ, ul. Kopernika 7e, pok. 1;
· Administracja III Kampusu, ul. Gronostajowa 3, pok. 118.
-
Resetowanie hasła jest możliwe w ww. punktach lub też może być dokonane samodzielnie z wykorzystaniem kodu SMS, o ile użytkownik zdefiniował uprzednio kontaktowy nr telefonu.
Pracownicy UJ powracający do pracy po przerwie krótszej niż 180 dni
-
Konto aktywowane jest automatycznie w dniu rozpoczęcia nowej umowy.
-
Logowanie możliwe jest przy użyciu danych dostępowych wykorzystywanych w czasie trwania poprzedniej umowy o pracę.
Studenci
-
Konto, w stanie nieaktywnym, zakładane jest automatycznie na podstawie danych w systemie USOS. Dostęp do usług ( z wyłączeniem systemu USOSWeb) wygasa automatycznie 4 miesiące po dacie obrony pracy. W przypadku skreślenia z listy studiujących, dostęp do usług (z wyłączeniem USOSWeb) ustaje w dniu następnym po zaewidencjonowaniu skreślenia.
-
Aktywacji konta student dokonuje z poziomu systemu USOSWeb.
-
W okresie 4 miesięcy od obrony pracy student/doktorant może przenieść swoje konto do domeny przeznaczonej dla absolwentów.
Absolwenci
-
Absolwenci mają możliwość bezterminiowego użytkowania konta, jednak zakres dostępnych usług ograniczony jest jedynie do poczty elektronicznej w domenie @alumni.uj.edu.pl oraz do USOSWeb.
Goście
-
Konto gościa może zostać założone na wniosek pracownika UJ, który staje się tzw. sponsorem konta. Wniosek elektroniczny dostępny jest pod adresem: https://pomocit.uj.edu.pl/formularze
-
Konto gościa zakładane jest na określny czas. Dane dostępowe do konta przekazywane są do sponsora konta.
-
Zakres usług dostępnych dla konta gościa jest ograniczony w stosunku do kont pracowników i studentów
Konta funkcyjne
-
Konto gościa może zostać założone na wniosek pracownika UJ, który staje się tzw. sponsorem konta. Wniosek elektroniczny dostępny jest pod adresem: https://pomocit.uj.edu.pl/formularze
-
Konto gościa zakładane jest na określny czas. Dane dostępowe do konta przekazywane są do sponsora konta.
-
Zakres usług dostępnych dla konta gościa jest ograniczony w stosunku do kont pracowników i studentów
Resetowanie hasła
Resetowanie hasła jest możliwe w punktach dokonujących aktywacji kont pracowniczych lub też może być dokonane samodzielnie z wykorzystaniem kodu SMS, o ile użytkownik zdefiniował uprzednio kontaktowy nr telefonu
Powiązane dokumenty
Więcej nt. zarządzania tożsamością w systemach informatycznych UJ - https://dis.uj.edu.pl/uslugi-it/zarzadzanie-tozsamoscia
Regulamin poczty elektronicznej UJ - https://dis.uj.edu.pl/regulamin-poczty
Regulamin usług Office 365 - https://pomocit.uj.edu.pl/poczta_studenci
Regulamin korzystania z zewnętrznych usług sieciowych dostępnych poprzez Centralny Punkt Logowania - https://dis.uj.edu.pl/regulamin-zewnetrznych-uslug